SEO, hoe begin je er aan?

Als je een beetje wil meetellen op het internet en je, net als je concurrenten, streeft naar een goede vindbaarheid van jouw website, ben je ongetwijfeld al een aantal keren de term SEO tegengekomen. Je hebt er wellicht al het een en ander over gelezen op een van de vele, vele websites of blogs en het lijkt misschien wel te mooi om waar te zijn. Of te makkelijk. Hoewel het relatief eenvoudig is om een SEO campagne op te zetten, mag je het toch zeker niet onderschatten. Het vraagt om tijd, geduld en doorzettingsvermogen om bovenaan de rankings te komen. Misschien moet je ook overwegen om het niet helemaal in je eentje te doen, maar de vereiste kennis in te huren.

Samenwerken met een SEO specialist

In ieder vakgebied vind je specialisten. De ene is het ook echt en weet precies waarover hij praat. De andere probeert met grote beloftes en een flitsende website, een tekort aan echte expertise te verbloemen. Neem voldoende tijd om na te gaan welke SEO specialist bij jou past. Als je een SEO campagne opstart zal het je altijd geld kosten en dat besteed je natuurlijk liever aan iemand die tot de gewenste resultaten kan komen. Vraag meerdere offertes op, eis duidelijkheid over de (tussentijdse) rapportages en bekijk zeker ook de websites van andere klanten die door deze SEO kenner zijn ingehuurd. Je zal al snel het kaf van het koren kunnen scheiden en een goede, verantwoorde keuze maken.

Wat mag je verwachten van een SEO expert?

Om een SEO campagne te laten slagen, zijn een aantal technische aspecten van groot belang. Er moet immers niet alleen gezorgd worden voor goede en foutloze content (met de juiste zoekwoorden); er dient ook het nodige te gebeuren “achter de schermen”. De technische optimalisatie van je website omvat onder andere het gebruik van de juiste meta-tags, heading tags, URL’s, meta description and Alt-tags. Als deze termen je niets zeggen, is het beter om samen te werken met een SEO expert. Het zijn onmisbare schakels in het hele proces van je campagne die jouw website naar het beste resultaat zullen brengen.

Wat kan je zelf inbrengen?

Niemand kent jouw product of dienst beter dan jijzelf. Overweeg dan ook zeker om de content voor de verschillende pagina’s van je website zelf te schrijven en aan te leveren. De SEO specialist zal er met een kritische blik naar kijken en eventuele opmerkingen aan je terugkoppelen. De kern van het verhaal en de toelichting van hetgeen jij je klant kan bieden, kan echter het beste van jou komen. En laat de rest dan maar over aan een SEO specialist ,want ook hij kent zijn vak het beste. En daar moet je op vertrouwen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *